
Vi ber om ditt tålamod för längre handläggningstider i sommar
Under perioden juni-augusti behöver våra reparatörer turas om att få njuta av välbehövd semester. Det innebär att de täcker upp för varandra och får fler områden och fler hyresgäster att hjälpa. Därför kommer icke akuta fel att dröja längre än vanligt innan de blir åtgärdade.
Våra entreprenörer har också minskad personalstyrka under sommaren eftersom även de behöver ha semester.
Räkna därför med att det kan ta upp till fyra veckor innan felet du anmält blivit åtgärdat.
Akuta ärenden prioriterar vi naturligtvis och löser så snart som möjligt.
Exempel på akuta fel är:
- Rinnande vattenläckor
- Utebliven el eller värme
- Utestängning från bostaden
- Vitvaror (spis, kyl, frys) som helt slutat fungera
Fastighetsjouren 0520-877 99
Vid akuta ärenden utanför kontorstid ringer du till Fastighetsjouren på telefon 0520-877 99.
Vi tackar för din förståelse om det tar längre tid än vanligt att åtgärda ditt ärende under semesterperioderna.
Publicerad 2025-06-27