Hoppa till huvudinnehållet Hoppa till huvudmeny
Medarbetarna på Eidars kundserviceavdelning poserar i den nya Bobutiken tillsammans med avdelningschefen Evelina Prins och VD Urban Blom

Eidars nya Kundservice tar form

Den 11-18 november har Eidar Center varit stängt på grund av att Eidar byggt om Bobutiken och infört ett nytt fastighetssystem för att effektivare kunna ta hand om hyresgästernas olika ärenden. Båda åtgärderna ska bidra till att förbättra servicen mot kund och är viktiga steg i att införa den nya kundservicen ”En väg in”.

Nu har Bobutiken på Eidar Center byggts om för att ge kunderna den bästa möjliga servicen på plats. Samtidigt har Eidar nu infört ett nytt fastighetssystem med bättre stöd för ärendehantering för att förbättra kundupplevelsen på Mina sidor. Samtidigt bygger vi upp den interna organisationen för Eidars nya kundservice som går under namnet ”En väg in” och lanseras i vinter. Syftet med ”En väg in” är att underlätta för dig som hyresgäst att få hjälp med dina ärenden och svar på dina frågor.

- Vi tror och hoppas att ni som bor hos oss ska uppleva en ordentligt förbättrad service när vi öppnar upp vår nya Bobutik, förbättrar Mina sidor och så småningom inför ”En väg in”, säger Evelina Prins, avdelningschef Kundservice.

Redan idag, den 18 november, kan kunderna logga in och göra ärenden på nya Mina sidor. Från och med måndag den 21 november har Eidar återigen öppet enligt ordinarie telefon- och besökstider. De närmsta veckorna kommer Eidar att justera in det sista i fastighetssystemet.

- Det kan vara så att det är många som hör av sig till Eidar efter stängningsveckan. Vi tar emot era samtal och ärenden så snart vi kan och ber er ha lite överseende med att vi håller på att lära oss vårt nya fastighetssystem, säger Evelina Prins och hälsar alla kunder varmt välkomna tillbaka.

Bättre boupplevelse med förbättrad service

Service har alltid varit ett prioriterat område där Eidar har gjort och fortsatt gör stora satsningar på förbättringar. Resultatet av hyresgästundersökningen 2022 visar att satsningen på den nya kundservicen ”En väg in” ligger helt i linje med vad ni hyresgäster efterfrågar.

- Vi strävar efter att vara hyresvärden som ger sina hyresgäster den bästa boupplevelsen. I det arbetet är kundservice en av de viktigaste frågorna. I vår senaste hyresgästundersökning ser vi att resultatet för våra kunders boupplevelse har förbättrats. Det arbete vi gör nu gör vi för att förbättra boupplevelsen ytterligare, säger Urban Blom, Vd på Eidar.

3 mål med ”En väg in”

1. Effektivare hantering av ärenden

Eidar har nu infört ett nytt fastighetssystem med bättre stöd för ärendehantering. Det ska hjälpa personalen att hålla koll på alla ärenden och få bättre kontroll över till exempel alla aktuella felanmälningar. Även du som kund kommer lättare kunna följa vad som händer med ditt ärende via Mina sidor.

2. Lättare att få svar på frågor

När ”En väg in” införs i vinter kommer Eidars telefon- och öppettider att justeras och utökas. Du som hyresgäst ska kunna ställa alla möjliga frågor kring ditt boende vid ett och samma tillfälle. Tidigare har Eidar haft olika telefontider för till exempel frågor angående, besiktning, felanmälan eller störningsanmälan. När ”En väg in” lanserats i vinter kommer du kunna få hjälp med alla dessa frågor under ett och samma telefonsamtal eller besök.

3. Bättre återkoppling

Om vi inte kan ge dig ett fullständigt svar på dina frågor med en gång så kommer vi se till att frågan hamnar hos rätt person, och att den personen kontaktar dig snarast möjligt med ett svar.

Publicerad 2022-11-18