Hoppa till huvudinnehållet Hoppa till huvudmeny

Kundservice

På Mina sidor har du möjlighet att kontakta oss dygnet runt och göra ärenden som till exempel att anmäla intresse för lägenheter, göra en felanmälan eller störningsanmälan. Vill du hellre ringa oss är du varmt välkommen, se våra öppettider nedan. Du kan även ringa 0520-877 00 och boka en tid för att träffa oss på Eidar Center, eller besöka oss under vår drop in-tid för obokade besök: måndag-torsdag kl 14-16.

Missa inte

Kontakta oss

Du är alltid välkommen att ringa oss på 0520-877 00 under vår telefontid, men du vet väl att du kan utföra många av dina ärenden dygnet runt på eidar.se/mina-sidor?

Om du vill besöka oss på Eidar Center önskar vi i första hand att du ringer 0520-877 00 och
bokar en tid. Vi har drop in-tid för obokade besök måndag-torsdag kl 14-16.

Välj vilken avdelning du vill komma i kontakt med. 

Frågor om ditt boende

Undrar du över något som rör din lägenhet, huset eller kvarteret du bor i? Du är alltid varmt välkommen att kontakta oss. Vi finns här för att svara på dina frågor.

På sidan ”Jag är hyresgäst” har vi samlat information om vad som gäller kring din lägenhet, huset och gården samt om hyra och betalning. Läs gärna där först så kanske du hittar svaret på din fråga.

Vill du anmäla ett fel så gör du enklast det på Mina sidor.

Telefon
Mån - ons
10-16 (stängt 12-13)
Torsdag
10-17.30 (stängt 12-13)
Fredag
10-13

Felanmälan

Observera att om ett fel beror på onormalt slitage/handhavande fel kommer Eidar att debitera kostnaden för utfört arbete på din nästa hyresavi.

Tänk på att du som hyresgäst bland annat ansvarar för att byta glödlampor och rensa ditt avlopp. Det är även du som städar, skottar och sandar din balkong, uteplats och parkeringsplats.

Du kan göra felanmälan på Mina sidor.

Telefon
Måndag-onsdag
10-16 (stängt 12-13)
Torsdag
10-17.30 (stängt 12-13)
Fredag
10-13

Akuta fel /jour

Kontakta jouren när det gäller akuta fel som upplåsning, hissproblem och störningar. Det är larmcentralen SOS som svarar, och de kontaktar sedan de olika firmor eller vaktbolag som vi har avtal med, beroende på ärendet. Det är viktigt att jouren bara används till akuta fel.

Du som hyresgäst kan behöva betala kostnaden för jourens jobb. Detta gäller exempelvis vid:

  • stopp i avlopp som är orsakats av dig som hyresgäst
  • kall lägenhet där innertemperaturen efter mätning visar sig över gränsvärdet
  • strömlös lägenhet där du inte först kontrollerat och bytt eventuella säkringar själv
  • lås som behöver öppnas efter att du som hyresgäst låst dig ute

Vid fel som inte är akuta gör du en felanmälan på Mina Sidor eller kontaktar oss under telefontid för att få hjälp.

Telefon
Telefontider
Dygnet runt, när Eidars växel är stängd

Uthyrning

Mina sidor kan du ställa dig i kö, söka lägenhet och tacka ja till erbjudanden. Du är alltid välkommen att ringa oss, med anledning av Covid-19 vill vi i första hand att du bokar en tid om du vill besöka oss på Eidar Center. 

Telefon
Måndag-onsdag
10-16 (stängt 12-13)
Torsdag
10.00 - 17.30 (stängt 12-13)
Fredag
10-13

Störningsanmälan

Att bo i en lägenhet nära andra människor är inte alltid helt problemfritt. Som grannar är vi med och skapar varandras boendemiljö och det är viktigt att visa hänsyn och tänka på hur ens egna beteende påverkar grannarna. Om du tycker att dina grannar väsnas för mycket kan du göra en störningsanmälan.

När du ringer jouren tar larmcentralen SOS emot ditt ärende och tar det vidare till vaktbolaget som hjälper dig. Vaktbolaget skickar ut personal som kan konstatera störningen och ha ett samtal med den som stör. Vid den andra konstaterade störningen får hyresgästen betala för utryckningen (1075 kr år 2020) och vid flertalet störningar kan hyresgästens kontrakt sägas upp.

Det är möjligt att anmäla störningar anonymt om du så önskar.

Telefon
Måndag- fredag
10-11.30
Störningar kvällar & helger

Skadedjur

Upptäcker du till exempel kackerlackor, myror eller vägglöss är du skyldig att omedelbart meddela Eidar detta. För Eidar är det jätteviktigt att få kännedom om skador och ohyra så att vi snarast möjligt kan begränsa skador och spridning. För att hindra spridning är det viktigt att du så snabbt som möjligt kontaktar Anticimex. För dig som hyresgäst är saneringen av ohyra gratis. Uppge bara att du bor hos Eidar.

Anticimex webbplats

Besiktning

På grund av Corona har vi tillfälligt ställt in alla underhållsbesiktningar.

Besiktningens telefontid är stängd den sista och första vardagen varje månad eftersom besiktningsmännen har fullt upp med besiktningar i samband med månadsskiften.

Telefon
Måndag & torsdag
10-11.30
E-post distrikt nord
E-post distrikt syd
E-post distrikt ost
E-post distrikt väst

Ekonomi

Du kan ringa vår ekonomiavdelning för att ställa frågor om fakturor, betalningsmöjligheter etc.

Telefon
Måndag-fredag
10-12

Växel

Telefon
Måndag-onsdag
8-16 (stängt 12-13)
Torsdag
8-17.30 (stängt 12-13)
Fredag
8-13

Student

Om du upptäcker ett fel i lägenheten eller huset du bor i ska du göra en felanmälan. Det kan du göra på Mina sidor. 

Observera att om felet beror på onormalt slitage/handhavande fel kommer Eidar att debitera kostnaden för utfört arbete på din nästa hyresavi. Tänk på att du som hyresgäst bland annat ansvarar för att byta glödlampor och rensa ditt avlopp. Det är även du som städar, skottar och sandar din balkong, uteplats och parkeringsplats.

Ändrade rutiner med anledning av Covid 19

På grund av Corona har vi tillfälligt ställt in alla underhållsbesiktningar.

Telefon