
Kundservice
På Mina sidor har du möjlighet att kontakta oss dygnet runt och göra ärenden som till exempel att anmäla intresse för lägenheter, göra en felanmälan eller störningsanmälan. Vill du hellre ringa oss eller besöka oss är du varmt välkommen. Ring 0520-877 00 eller besök oss på Eidar Center, Lantmannavägen 92 måndag - torsdag 8-16.30 och fredag 8-13.
Missa inte
Kontakta oss
Du är alltid välkommen att ringa oss på 0520-877 00 under vår telefontid, men du vet väl att du kan utföra många av dina ärenden dygnet runt på Mina sidor?
Telefon- och öppettider
Måndag - torsdag 8-16.30
Fredag 8-13
Telefonnummer: 0520-877 00
Besöksadress: Eidar Center, Lantmannavägen 92, Trollhättan
Vi har numera samma telefon- och öppettider oavsett vad du har för ärende.
E-post
Om du har en fråga till en enskild person som arbetar på Eidar så är våra e-postadresser: förnamn.efternamn@eidar.se
Akuta fel /jour
Kontakta jouren när det gäller akuta fel som upplåsning, hissproblem och störningar. Det är larmcentralen SOS som svarar, och de kontaktar sedan de olika firmor eller vaktbolag som vi har avtal med, beroende på ärendet. Det är viktigt att jouren bara används till akuta fel.
Du som hyresgäst kan behöva betala kostnaden för jourens jobb. Detta gäller exempelvis vid:
- stopp i avlopp som är orsakats av dig som hyresgäst
- kall lägenhet där innertemperaturen efter mätning visar sig över gränsvärdet
- strömlös lägenhet där du inte först kontrollerat och bytt eventuella säkringar själv
- lås som behöver öppnas efter att du som hyresgäst låst dig ute
Vid fel som inte är akuta gör du en felanmälan på Mina Sidor eller kontaktar oss under telefontid för att få hjälp.
Vanliga frågor och svar
I en lägenhet ska det vara mellan 20 och 23 grader. Börja med att mäta temperaturen mitt i rummet, cirka en meter upp från golvnivån. Om termometern visar under 20 grader, se då till att vreden på elementen är uppskruvade på max. Har du möbler och gardiner som står framför elementen så kan dessa hindra att värmen sprids i rummet. Läs mer om inomhustemperaturen.
I en lägenhet uppstår alltid ett visst slitage, vilket är helt normalt i ett hem. Om det sker olyckshändelser i hemmet eller om någon är vårdslös så att slitaget blir större än det som räknas som normalt, är du som hyresgäst skyldig att betala Eidar för att återställa lägenheten till ursprungligt skick när du flyttar. Som hyresgäst har du ett ansvar och en skyldighet att anmäla skador till Eidar så fort de uppstår.
Självklart, om det inte sker alltför ofta. Meddela gärna dina grannar i god tid innan du ska ha fest och visa hänsyn till de övriga hyresgästerna. Tänk på att om du är för högljudd så kan störningsjouren kallas in, och då kan du få betala för det. Upprepade störningar leder dessutom till vräkning.